View What? in a larger map

Femeile de servici

Fobiile pot apărea din cele mai ciudate chestii. Ieri învăţam la Psihologie despre Joseph LeDoux care a descoperit că învăţarea emoţională poate fi făcută şi pe cale corticala cât şi pe cale subcorticala, mai anume de către complexul amigdalian. Acum pe înţelesul tuturor: Atunci când ai o frică (o emoţie) această poate să apăra pe cale corticale (se formează în cortex) adică e raţională. Vedem, auzim, mirosim, simţim ceva ce ne sperie. Sau mai repede este un alt mecanism prin care se poate instaura frică, prin complexul amigdalian, care declanşează frică inaitne că tu să poţi procesa logic dacă ar trebui sau nu să îţi fie frică.

De aici apare frică de clovni, de vrăbiuţe, de lifturi sau mai ştiu eu ce chestii care sunt defapt (raţional gândind) inofensive. Uite mie cred că îmi apare o nouă fobie, anume fobia de femeile de servici!

Regandindu-mă la motivul pentru care tresar de fiecare data când apăr femeile de servici din malluri/supermarketuri pe lângă mine, am ajuns să categorisesc aceste femei de servici în 4 categorii.

1. Roşcatele
Se prezintă cu o vârstă aproximativă de 30-50 de ani, au părul pus pe bigudiuri şi vopsit roşcat, foarte rar blond (dar tot în categoria roşcatelor intră)

2. Uscăţivele
Sunt deobicei trecute de 40 de ani, sunt foarte slabe şi au părul cărunt tuns ori periuţa ori pus tot pe bigudiuri. Sunt excesiv de uscăţive, au faţă trasă şi arată că şi fantomele conteselor moarte de demult. Unele specimene prezintă chiar şi dinţi lipsă sau 2 dinţi mari şi galbeni în faţă.

3. Grasele
Sunt de la 40 de ani în sus, rotunde, sau formă de elipsă dar foarte apropiată de cerc. Sunt deobicei mai mici de statură şi se mişcă legănat. Acestea par cele mai inofensive, dar aveţi grijă de glasul lor, va poate impietrii mai rău decât glasul sirenelor (nu că ar semăna chemarea lor cu cea a sirenelor)

4. Igor-elele
Spun asta pentru că seamănă cu Igor adjunctul lui Frankenstein. Sunt deobicei cocosate, cărunte şi foarte mici de statură (probabil din cauza cocoasei). Şi ce e foarte înfiorător la ele e capacitatea lor de a se deplasa fără să le auzi şi să apăra brusc în spatele tău. PANICĂ!

Sper să îmi dispară fobia totuşi în ceva vreme.




8 răspunsuri:

am scris articolul in fuga in hard, si am pus diacriticele cu srv.diacritice.com si n-am apucat sa le verific. oricum merci, voi corecta

O fobie deja ? din primele 2 sapt de lucru ? doamne feri de stai mai multe luni :P desi recunosc...categoria Igor ma sperie si pe mine(ma refer la cele ale caror prezente nu le simti decat dupa ce deja sunt fix langa tine)...
Horatiu

mie mi-e frica de mingi...asa ca e oki... nimic nou sau wooow

Ei ei... daca mama ta ar fi femeie de serviciu...

daca maicamea era femeie de serviciu, erau alte categorii, dar uite ca nu e. oricum postul era asa la caterinca, nu vroiam sa supar nimeni :)

E femeie de serviciu, antreprenorul pulii mele ce esti !~

calm down dude. e sosit perioada aceea a lunii sau care ti-e problema?