View What? in a larger map

Un extract hi5

Un extract foarte frumos dintr-un jurnal de pe Hi5. Apartine lui: http://mi-edordetine.hi5.com

Cei care vă regăsiţi vă felicit. Eu sunt 90% de acolo. Probabil nu e cea mai reuşită descriere, dar mie mi-a plăcut destul de mult încât să o citez.

Cu ocazia menţionării de Hi5, vă invit pe această cale, să treceţi pe la MINE PE HI5, şi să lăsaţi câteva fives, profile comments şi de ce nu photo comments. Merci mult, începe citatul:

Nascuti la inceputul anilor 90, vedem acum in anul
2009 cum casa parintilor nostri este de 50 de ori mai scumpa decat atunci cand au cumparat-o

si realizam ca noi o sa platim pentru casele noastre in jur de 50 de ani.

Nu avem amintiri despre primii pasi pe luna, nici despre razboaie sangeroase,

dar avem cultura generala,
pentru ca asta insemna ceva o data.
Suntem ultima generatie care a jucat "Ascunselea",
"Castel", "Ratele si vanatorii", "Tara, tara! Vrem ostasi",

"Prinsea","Sticluta cu otrava", "Pac Pac",
"Hotii si vardistii", ultimii care au strigat

"Un doi trei la perete stai", ultimii care au folosit
telefoanele cu fise, dar primii care am facut
petreceri video (inchiriam un video si stateam sa ne
uitam la filme2 zile inchisi in casa),

primii care am vazut desene animate color,

primii care am renuntat la casete audio si le-am inlocuit cu CD-uri.
Noi am purtat jeansi elastici, pantaloni evazati,

geci de blugi de la turci,

iar cine avea firme gen Lee sau Puma era deja lider de gasca.

Noi am dat examene de Capacitate,

nu am dat teste grile la admitere.
La gradinita am invatat poezii in romaneste,nu in
engleza... Si am cantat MULTI ANI TRAIASCA nu HAPPY
BIRTHDAY la aniversari.
Am sorbit din ochi Sclava Isaura, Beverly Hills ,
Melrose Place , Twin Peaks, Dallas .. si cine zice ca
nu s-a uitat ori minte ori nu avea inca televizor color.
Reclamele de pe posturile straine ne innebuneau, si
abia asteptam sa vina si la noi inghetata Magnum, sau
pustile alea absolut superbe cu apa.Intre timp, ne
consolam cu Tango cu vanilie si ciocolata si clasicele
bidoane umplute cu apa de la robinet, care turnate in
cap ne provocau pneumonii. Si uite un motiv bun sa nu
mergem la scoala.
Noi am ascultat si Metallica, si Ace of Base, si DJ
Bobo, si Michael Jackson, si Backstreet Boys, si Take
That, si inca nu auzisem de manele singurele melodii
de joc fiind horele la chefuri, la care nimeni nu stia
pasii, dar toti dansam! Dar spre deosebire de copiii
din
ziua de azi, am auzit atat de Abba, si de Queen, cat
si de noile nume gen 50 Cent si Britney Spears.
Am citit "Licurici", "Pif", Ciresarii, si am baut Cico
si Zmeurata si ni s-a parut ceva extraordinar cand au
aparut primele sucuri "de la TEC" fara sa ne fie teama
ca "au prea multe E-uri", iar la scoala beam toata
clasa dintr-o sticla de suc fara teama de virusi.
Noi am baut prima Coca-Cola la sticla si am descoperit
internetul. Noi nu ne dadeam bip-uri, ne fluieram sa
iesim afara, noi nu aveam dolby surround system,
taceam toti ca sa auzim actiunea filmului, nu aveam
Nintendo sau Playstation ci jocuri tetris de care ne
plictiseam
la o luna dupa ce le cumparam si le uitam pe dulap,
pline de praf. Abia asteptam la chefuri sa jucam
"Fantanita", sau "Flori, fete sau baieti", sau "Adevar
sau Provocare", sau orice ne dadea un pretext sa
"pupam pe gura" pe cine "iubeam".
Noi suntem cei care inca au mai "cerut prietenia",
care inca roseam la cuvantul "sex", care dadeam cu
banul care sa intre in farmacie sa cumpere
prezervative, pe care apoi sa le umplem cu apa si sa
le aruncam in capul colegilor, care am completat mii
de oracole, sperand ca persoana iubita va citi acolo
unde scrie "De cine iti place?" ca ne place de el/ea.
Este uimitor ca inca mai suntem in viata, pentru ca
noi am mers cu bicicleta fara casca, genunchiere si
cotiere, nu am avut scaune speciale in masini, nu am
aruncat la gunoi bomboanele care ne cadeau din
greseala pe jos, nu am avut pastile cu capac special
sa nu fie desfacute de copii, nu ne-am spalat pe maini
dupa ce ne-am jucat cu toti cainii si toate pisicile
din cartier, nu am tinut cont de cate lipide si
glucide mancam, parintii nostri nu au "child proof the
house", ne-au trimis sa cumparam bere si vin de la
alimentara, si cate un pachet de tigari de la
tutungerie.
Noi am fost
martorii a doua schimbari de bancnote si monede, noi
am ras la bancuri cu Bula, noi am fost primii care au
auzit-o pe Andreea Esca la Pro TV,noi suntem cei care
mai tinem minte emisiunea "Feriti-va de magarus".



Daca dupa ce citesti mai sus,stai pe ganduri...esti de-al nostru!

Nu uita de comments pe Hi5 te rog.

16 răspunsuri:

Foarte tare scrisa. Adica eu chiar stau pe ganduri. Mi-am adus aminte brusc de o gramada de lucruri nebunesti si copilarii la care nu m-am mai gandit de mult. Imi place. Si ii multumesc autoarei ca m-a facut sa rememorez toate astea.

Cat de diferiti o sa fie copii nostri fata de noi!

Voi sunteti inca doar copii, astia nascuti la inceputul anilor 90 :p si citatul asta a fost de fapt conceput pentru cei nascuti la inceputul anilor 80 :) o sa va dati seama ca anumite lucruri chiar nu va sunt familiare de acolo, pentru ca nu erati nascuti inca.

probabil cineva ar putea sa scrie un citat pentru cei din ani 80, dar cel de fata a fost scris de o tipa, care s-a nascut la inceputul anilor 90... nu cred ca a dat pe google ca sa il scrie. si eu stiu cam 98% din ce se vorbeste acolo. deci works for us too...

copii om fi, nu neg.

garby...eu am mai citit chestia asta undeva si sigur nu era pe pagina de hi5 a cuiva din cate tin eu minte....

foarte tare, si eu ma regasesc in multe :D

small, probabil sa fi fost scrisa de altii, eu am avut bunul simt sa o citez de acolo de unde am gasit-o.

@Garby

Acest text este adresat celor nascuti prin 80. In mod logic, daca esti nascut in 90, nu ai fi avut cum sa prinzi la TV "Sclava Isaura" sau "Dalas" difuzate in anii 91-94. Decat daca erai un copil perspiCAC.

Textul este vechi si a circulat printre cei de generatia mea ( '80) inca de acum 4-5 ani. Este un pot foarte misto, dar pacat ca nu respecta particularitatile celor nascuti in 90.

uite si linkul postului original.
http://www.jurnale.ro/generatia__80_85-e4630-15795.html

foarte tare..!! deci chiar am ramas pe ganduri si eu :) faine vremuri..!!

leasa dragos-diferente

Garby frate , foarte rar las comment , chiar si pe un blog care il citesc la fiecare postare noua dar in cazu' asta am ramas profund impresionat ca o persoana de varsta noastra are timp sa se gandeasca si sa scrie asa ceva ... PE HI5 care a devenint futelnita romaniei ( no offense ). Ma rog , sa ne amintim cu placere de acele vremuri si sa ne gandim ca acum , la 18-19-20 de ani noi postam pe bloguri , ne delectam la filme care le facem rost prea usor etc. Cat despre ce a scris acel Anonim nu cred ca e pentru cei nascuti prin 80.

aparent chiar a fost scris pentru cei din 80, dar noi cei de 90 stim ca ni se potriveste si noua.

wormiex a dat la comentariul lui si linkul unde apare mai original decat cel de pe HI5. :)

@cartof ma bucur ca ai dat coment si incurajez pe viitor alte comentarii.

chiar m-a pus pe ganduri.mai corect spus in minte mi-au venit multe amintiri.
Sunt multe lucruri frumoase pe care generatiile viitoare nu le vor mai simti.Ce este mai alarmant este faptul ca nu se mai face diferenta intre urban si rural.Am fost saptamana trecuta la tara si am observat ca 3/4 din populatie nu au doar calculator au si internet si prind mai multe posturi decat prind eu in Bucuresti,au telefoane mult mai performante iar lista continua.Chiar ma gandeam la vremurile cand citeam carti,ieseam sa ma joc afara,cand incerca mama sa ma bage in casa.Acum,am observat ca,nu mai trebuie sa zica cineva treci in casa ci din contra mai iesi si tu putin pe afara.toata lumea este bagata in jocuri,filme si internet.
Este trist sa vezi un copil de 12 ani fumand ca un om mare,spunand despre experienta lui sexuala,pozitii,band alcool intr-un cuvant pierzandu-si copilaria.

corespunde doar 15-20 % cu cazul meu... bunica mea mergea in delegatie la rusi si imi aducea ciocolatele si cola la un litru de sticla fara eticheta... eticheta am devenit eu :)

ps. super misto post. mi-a facut placere sa citesc.

Brings back good memories...
E corect ce spune Lia. Ma gandesc la verisoarele mele care nu mai stiu ce e bucuria de a fi copil... Am crescut frumos, ma gandesc eu, in sensul ca pe parcursul timpului am primit totul gradat, din ce in ce mai mult, pe masura ce cresteam, pe cand ele au lucrurile acelea de la bun inceput. Ma gandesc ca asa suntem si noi pentru parintii nostri, ca generatia de astazi pentru noi, cei din anii '90. Insa noi stim macar cum e sa nu ai ceva, sau sa iti doresti ceva ce la momentul respectiv nu se poate achizitiona si observi ca pana sa il ai te poti descurca cu mai putin. Sa ai prieteni cu care sa te joci in fata blocului, sau in spate :P, sau pe ulita la tara, pana se intuneca, si parca atunci e jocul mai in toi. Ca sa nu spun ce jocuri jucam... ne stropeam cu apa, fara sa ne fie frica ca vom raci...
Cred ca multi stiau sa citeasca pana au ajuns la scoala, sau si daca nu, se uitau macar la cartoon network NEDUBLAT (imi vine sa sparg televizoru cand le aud in romana, dublate de ZONE Studio Oradea - calitate de tot rahatu)! Ce sa mai spun Minimax, care te prosteste de-a binelea. Unii copii nici la filme americane nu se mai uita pentru ca nu pot citi pana la capat.. Las' k Numai iubirea, Inima de tigan si Regina sunt bune, aia vorbesc in romana si nu discrimineaza tiganii (ca noi cei din Europa de Est :P ).
Imi pare rau pentru ei. Imi pare rau ca nu stiu si au cunoscut anumite lucruri care te imbogatesc sufleteste si de care merita sa-ti amintesti. Intr-o lume tot mai intoxicabila.... nici n-au de unde.

nu sunt o fana a blogurilor dar trebuie sa recunosc ,mai draga,ca postarile tale imi redau oarecum speranta in uman .inainte ,pe aceleasi considerente ca cele expuse in manifestul generatiei 90 sau 80,credeam ca energia noastra se risipeste inutil in atat de multe directii -tel,internet,hi5,facebox sau cum o fi,-si eram convinsa ca adolescentii de azi isi vor pierde total capacitatea de a comunica intre ei si ca blogurile incurajeaza acest proces.ei bine,nimic nu ma bucura mai mult decat sa aflu ca am gresit si ca exista oameni carora chiar le pasa.
ganditi va ca o mare parte din cei nascuti in 90 sunt azi atat de absorviti de superficialele placeri urbane.fiecare a avut la un moment dat de facut o decizie,asa ca personalitatea -desi influentata de contextul generatiei de care apartine -nu este definita de el!!!

@trench ai dreptate. pana si eu sunt absorbit in falsitatea si superficialitate urbana, dar aia nu inseamna ca undeva in mine n-a mai ramas si uman. si aici il mai arat :P sa mai treci pe la mine pe aici :)