View What? in a larger map

Română oral

Ok, pentru cititori nocturi, şi cei matinali sau cei care au doar marţi proba de română oral, tocmai mi-a picat fisa de un post.

Am văzut la searchuri pe google întrebări de gen: "Când e mai bine la oral? dimineaţa sau seara?" sau "Cum să te îmbraci la română oral?"


Aş vrea să ştiu mai multe întrebari pe care şi le pune lumea ca să vă pot răspunde.
Cum să te îmbraci la examen? FRUMOS! gândeşte logic. Tu apari în faţa comisiei, şi faci o acea primă impresie chiar dacă este subliminală tot contează. Nu mai menţionăm profesori de modă veche care încă consideră ca la bacalaureat e obligatoriu să mergi la costum.
Sfatul meu este cât mai formal posibil. Eu o să merg, în blugi, cămasă, cravată şi dacă temperatura de afară nu e ok îmi iau şi sacou.

Când e mai bine să intri la examen, sau la comisie. Păi dimineaţa dorm în papuci cei drept, dar încă nu au auzit nici o variantă mai bună. Seara sunt obosiţi şi nervoşi şi vor să termine repede.
Eu zic că cel mai bine (după cum gândesc eu) ar fi pe la 11. Atunci s-au trezit, şi-au dat seama de nivelul copiilor din anul acesta şi pot da note de 10 la română oral. Ce să zici la română oral şi cum să tragi de timp? Fără "Ăăăăăă"-uri! Şi de preferat fără pauze. Ai jumătate de oră să te pregăteşti. Scrieţi citate în prostie, spune citat pentru fiecare lucru care îl spui chiar şi mai multe. Şi nu băga doua caracteristici întro singură propoziţie căci aşa nu vei reuşi să dai la fel de multe citate.
Încearcă să îţi planifici timpul încât la punctul 1 şi 2 să vorbeşti 5 minute 6. Apoi partea a 3-a unde dai exemple din cărţi citite. Cu ce citate mai ştii.

Atenţie!

În lipsă de idei, dacă nu ştii nimic, şi vrei să îţi baţi doar joc, te rog înregistrează-te şi fă reclamă la BERIGOALE.BLOGSPOT.COM, reclamă pozitivă. Şi trimite înregistrarea.

Spre finalul postului. Toate cele bune la BAC, bafta şi Doamen ajută!

6 răspunsuri:

BAFTA la oral! Sincer, cred ca fiecare stie cate ceva, chiar si horry daca-i pica ceva ce intelege :)) si nu te pica TOCMAI la oral! Am auzit ca asta e teoria lor, nu te pic la oral k te pic la scris :D (daca e sa te pic). Curiozitatea mea planeaza asupra unor lucruri... cate subiecte s-au schimbat si daca sunt grele cele de avangardism...(tocmai am primit vestea in aceasta dimi, inainte nu era niciunul).
Oricum, pana intru eu.. urez succes celorlalti, sa numai note de 10!!!:)

@l'anonime dar.. ce? so schimbat subiecte? o bagat avangardism? OMG ma apuc de invatat :|

da da..;)) cik s-o bagat avangardismul si nush daca altele sau cateva in plus de pasoptism/dacia literara si dinalea juridic-administrativ.. acte de lege.. Aflu eu mai multe dupa ora 11 (sper):P

multa bafta! eu am astazi la 15:00 si tot asa, ma imbrac formal (camasa alba + pantaloni :D)

@irina bafta! si sa nu ai emotii

uite ca chiar am avut :) mi-a picat un text destul de ok, numai ca m-am speriat putin ca nu auzisem niciodata de autorul lui :)) dar de cand am inceput sa scriu pe ciorna a fost ok si am luat 10 :D