View What? in a larger map

S-a descoperit apă pe Lună!

Citisem acum câteva săptămâni pe Descopera.ro despre sonda LCROSS (Lunar Crater Observation and Sensing Satellite) și ce vroiau să facă. Idea lor era destul de simplă să bombardeze luna, iar apoi chiar în norul care s-a ridicat din respectiva explozie să intre imediat o sondă care să verifice dacă este sau nu apă în norul respectiv.

Mai țin minte că citisem asta cu 7 ore înainte ca sonda să facă impact și era chiar și un link către site-ul de la NASA să putem vedea chestia live.

Practic uitasem de idea cu LCROSS, dar azi am văzut pe Google anunț care spune că s-a găsit apă pe lună. Nu știu exact de ce, dar m-am încălzit din interior. Am citit un articol două pe tema asta și am intrat repede să vă scriu, să nu ratez.

Sonda LCROSS a găsit apă pe Lună în cantități mai mari decât se așteptau oameni de știință de la NASA. Ei au declarat că v-a mai dura câtva timp până vor analiza complet datele. De asemenea pe lângă apă au mai găsit și alte elemente interesante. Cercetătoriilor li s-au adeverit predicțiile conform cărora în partea întunecată a Lunii, în craterele înghetate se pot ascunde dovezi a miliarde de ani.

Cantitățile mari de apă găsite au ridicat două teorii până în momentul de față. Una spune că această apă provine de la comete care s-au ciocnit dea lungul anilor de Lună, iar cea de a doua spune că apa provine chiar de pe Lună și se datorează unei activități interioare a acesteia.


Părțile pozitive ale chestiei ăstea, sunt că această descoperire se zice că îi cam motivează pe cei de la NASA să înființeze o bază permanentă pe Lună. Având în vedere că până acum doar 12 oameni au călcat pe Lună și ultima data asta s-a întâmplat în '72, eu aș zice că ar cam fi cazul. Și dacă credeați că NASA are bani să facă orice, ei uite ca aparent chestia care îi ține în loc momentan sunt fondurile insuficiente, dar având în vedere că planurile NASA sunt ca oameni să ajungă acolo până în 2020 pentru a face acea bază care să îi ajute la viitoare cucerire a planetei Marte, eu zic că mai au câtva timp să strânga câteva miliarde-biliarde de dolari/euro.

Eu sper totuși să ajung să îmi cheltuiesc prima pensie pe Lună. E un vis de al meu și sper să fie realizabil.

2 răspunsuri:

o consider cea mai tare stire pe care am trait-o in 30 de ani si mi se pare ca a fost de-a dreptul ingnorata de mai toata mass-media si de mai toata lumnea.
Dintr-o data luna a devenit vie.

cei drept puteau face mai mare tam tam in mass media despre descoperirea asta.

ce au facut ei e ca si cand aselenizarea lui armstrong ar fi fost mediatizata doar pe ultima pagina a unui ziar local.